M-am hotarat sa pasesc in lumea webdesign. Dupa multe lecturi pe internet si dupa cum am fost sfatuita, am ales HTML, Dreamweaver si Adobe Photoshop pentru ca este mai usor. Pasii sunt multi, marunti si greu de parcurs si am decis ca fiecare lectie pe care o voi invata si fiecare tutorial pe care-l voi face o sa-l prezint aici din doua motive:
1. Repetitia este mama invataturii, repetand voi retine mai bine.
2. Poate acest blog facut in pasi marunti va mai ajuta pe cineva.
Voi incepe sa invat bazele HTML-ului in Notepad dupa care voi trece la Dreamweaver
Cine doreste sa invete pas cu pas cu mine este binevenita (binevenit)

Lectia 15 : Tabele in HTML

Pentru a crea un tabel, trebuie sa folosim tag-urile <TABLE> si </TABLE>. Pentru exemplificare voi folosi aceeasi pagina pe ca re am folosit-o la Liste insa ma voi folosi de cadrul portocaliu.
Dupa tag-ul <TABLE> urmeaza tag-ul <TR>. Tot ce va fi scris intre <TR> si </TR> va forma un rand.
In fiecare rand trebuie sa adaugam cateva celule pentru a forma un tabel. Pentru celule ne folosim de tag-urile <TD> si </TD>.


<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Cadre</TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FF9900">
<TABLE>
<TR>
<TD><B>Intrebare</B></TD>
<TD><B>Varianta 1</B></TD>
<TD><B>Varianta 3</B></TD>
<TD><B>Varianta 4</B></TD>
<TD><B>Varianta 5</B></TD>
<TD><B>Varianta 6</B></TD>
<TD><B>Varianta 7</B></TD>
<TD><B>Varianta 8</B></TD>
</TR>
<TR>
<TD>Cine?</TD>
<TR>
</TR>
<TR>
<TD>Unde?</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Cand?</TD>
<TR>
</TR>
<TD>De ce?</TD>
<TR>
</TR>
<TD>Cum?</TD>
<TR>
</TR>
<TD>Pentru ce?</TD>
<TR>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>


Am facut un tabel, insa nu are nici o linie. Pentru ca liniile unui tabel sa fie vizibile tag-ul <TABLE> trebuie sa fie insosit de atributul BORDER. Valoarea lui BORDER trebuie sa fie de cel putin 1. Eu am sa pun 3 sa fie mai bine evidentiat. Culorile liniilor din tabel poate fi schimbat cu atributul BORDERCOLOR .
Am sa pun atribut lui <TABLE>
<TABLE BORDER="3" BORDERCOLOR="#FF0000">




Liniile din tabel sunt practic niste linii duble. Pentru a face o singura linie continua folosim atributul CELLSPACING.
Atributul CELLPADING stabileste distanta dintre randuri si scris. Eu nu am sa-l folosesc aici. Pentru a fi complet am sa completes celulele de pe toate randurile. Mai intai introduc atributul CELLSPACING.


<TABLE BORDER="3" BORDERCOLOR="#FFFF00" CELLSPACING=”0”>


Am schimbat si culoarea liniilor ca sa fie in ton si am aliniat datele din celule pe centru cu ajutorul atributului ALIGN adaugat tag-ului <TR>


<TR ALIGN="center">


Ca sa pun tabelul pe centrul paginii adaug atributul CENTER tag-ului <Table>


<TABLE BORDER="3" BORDERCOLOR="#FFFF00" CELLSPACING=”0” ALIGN="center">