M-am hotarat sa pasesc in lumea webdesign. Dupa multe lecturi pe internet si dupa cum am fost sfatuita, am ales HTML, Dreamweaver si Adobe Photoshop pentru ca este mai usor. Pasii sunt multi, marunti si greu de parcurs si am decis ca fiecare lectie pe care o voi invata si fiecare tutorial pe care-l voi face o sa-l prezint aici din doua motive:
1. Repetitia este mama invataturii, repetand voi retine mai bine.
2. Poate acest blog facut in pasi marunti va mai ajuta pe cineva.
Voi incepe sa invat bazele HTML-ului in Notepad dupa care voi trece la Dreamweaver
Cine doreste sa invete pas cu pas cu mine este binevenita (binevenit)

Adobe Photoshop : Efect de cupru


Cand am vazut acest tutorial mi-a placut foarte mult efectul. Cautand pe internet am gasit numai 2 tutoriale cu acest efect. Dupa ce le-am facut de mai multe ori am inceput sa-mi bag propriile setari pentru a obtine cat mai bine efectul.
Optiunile sunt foarte variate in functie de fiecare setare.
Am sa fac un tutorial rapid:
Deschid imaginea si tastez textul. Eu am folosit Arial Black culoarea neagra.
Apoi click dreapta pe Layerul cu textul si selectam Blending options.
Mai intai bifez Drop Shadow ca sa am o umbra la text sa-i dau senzatia de spatialitate.



Am sa umblu si la Gradient Overlay sa luminez putin textul spre partea mai deschisa a fotografiei pentru a crea senzatia de lumina din lateral. Am bifat Gradient Overlay, am fixat Angle la -169, am dat click pe Gradient, am ales de la Presets a 3-a casuta de pe randul de jos (de la stanga la dreapta) cea cu maro si am tras de sageti pana am fost multumita cum pica lumina pe text.



Am facut o copie al pozei pe care am folosit-o ca fundal si am redenumit-o apoi deschis-o pentru a 2-a oara in Photoshop si am dat Edit -> Define Pattern si am adus-o ca pattern in Adobe P dupa care am inchis-o ca sa nu ma incurce.
Click dreapta pe Layerul cu textul apoi Blending Options. Bifez Bevel and Emboss apoi bifez Texture, dau click si din Pattern aleg textura ce am adus-o mai inainte. Am bifat si Contour fara sa umblu la setari.



La contour am fixat Range la valoarea 15. Apoi am bifat Inner Shadow. La Color Overlay am modificat si am pus culoarea #fc9b03.



Am facut un Layer nou (CTRL+SHIFT+N).
Din stanga selectam unealta Rectangle Tool si trasam niste dreptunghiuri pe poza in locurile unde vrem sa luminam. Mutam Layer-ul pe Overlay, dam pe Edit si Free Transform si rasucim dreptunghiurile luminate in functie de cum vrem sa bata lumina. Apoi de sus dam Filter -> Blur -> Gaussian Blur (eu am pus 20 px) si OK




REZULTAT FINAL FUGARITA:




Cand am sa am mai mult timp am sa revin cu un tutorial mai amanuntit si mai explicit.