M-am hotarat sa pasesc in lumea webdesign. Dupa multe lecturi pe internet si dupa cum am fost sfatuita, am ales HTML, Dreamweaver si Adobe Photoshop pentru ca este mai usor. Pasii sunt multi, marunti si greu de parcurs si am decis ca fiecare lectie pe care o voi invata si fiecare tutorial pe care-l voi face o sa-l prezint aici din doua motive:
1. Repetitia este mama invataturii, repetand voi retine mai bine.
2. Poate acest blog facut in pasi marunti va mai ajuta pe cineva.
Voi incepe sa invat bazele HTML-ului in Notepad dupa care voi trece la Dreamweaver
Cine doreste sa invete pas cu pas cu mine este binevenita (binevenit)

Lectia 17 : mod Code, mod Design sau mod Split in Dw

Vreau sa incep sa ma obisnuiesc cu Dw asa ca am sa incep o pagina aici. Am sa copii documentul de la inceput pentru a avea o continuitate. Pentru tutorialele simple voi folosi in continuare Ntepad.
Pentru inceput am ales o poza pentru background, am modificat-o putin in Adobe Photoshop, oarecum multumita de luminozitate si contrast asa ca am decis sa lucrez pe ea.



Pun print screen din Dw pentru a vedea si codurile.
Am sters tot ce nu ma intereseaza si incerc sa simplific pentru a fi mai vizibil.
Am delimitat 2 campuri:
-un camp pentru butoane aflat in partea de sus a paginii
-si un camp pentru o galerie slideshow care va rula in partea de jos a paginii

Se pt vedea si modificarile. Titlul L-am facut mic si l-am mutat in stanga, liniile si scrisul le-am facut albe pentru a fi vizibile.


Avantajul in Dw este ca se poate lucra ori numai in mod Design (cum arata pagina), ori numai in mod Code (unde vedem codurile html) sau in ambele moduri accesand functia Split (asa cum se vede in poza de mai sus ecranul este impartit in jumatate. Jumatatea de sus arata documentul HTML iar jumatatea de jos arata rezultatul grafic)